Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK WIELKA PIASTA

Długość szlaku: 32 KM
Trasa szlaku: AMFITEATR - AMFITEATR

Opis szlaku:
Szlak rozpoczyna się przy Amfiteatrze im. Anny German. Do potoku Pustelnik opada w dół, a potem systematycznie wznosi się aż do Góry Wilkanowskiej. Do Wieży Bismarcka jednak nie dochodzi obchodząc ją od południa. Za drogą Wilkanowo - Ochla prowadzi wzniesieniami Wielkiej Flo.

Trasa opada wyraźnie zbliżając się do Świdnicy. Do wsi jednak nie dochodzi. Skręca w lewo i przecina szutrową drogę Świdnica - Ochla. Wchodzi w świerkowe lasy i przybiera przyrodniczo górski charakter. Mija Skansen w Ochli w odległości 100 m i skręca na północ.

Po kilku kilometrach płaskiego terenu szlak dochodzi do Góry Przeznaczenia. Po przekroczeniu Pustelnika wspina się na Górę Tatrzańską od południowej strony, po czym schodzi z niej i kończy się stromym wejściem do Parku Piastowskiego.

Dojazd/ Powrót: Do Amfiteatru im. Anny German komunikacją miejską.

Lokalizacja:

Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków otrzymanych z Urzędu Marszałkowskiego województwa lubuskiego