Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK DO REZERWATU ZIMNA WODA

Długość szlaku: 12 KM
Trasa szlaku: DRZONKÓW - REZERWAT ZIMNA WODA - DRZONKÓW

Opis szlaku:

Szlak rozpoczyna się przy Wojewódzkim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Drzonkowie. Przechodzi obok jego zachodniej strony i przecina brukowaną drogę z Drzonkowa do Zielonej Góry. Odsłoniętymi, niezabudowanymi łąkami wchodzi do lasu. Kilkaset metrów dalej dochodzi do szerokiego gościńca, którym skręca w prawo. Przy wyniesieniu szlak odchodzi w lewo i mija Żurawią Polanę. W dogodnym czasie z pobliskiej wieżyczki myśliwskiej można tu zaobserwować żurawie.

Dalej szlak skręca przy mostku nad potokiem Pustelnik i prowadzi wprost do drogi wojewódzkiej Zielona Góra - Zatonie. Za nią, po przejściu kilkudziesięciu metrów skręcamy w prawo. Długą prostą wędrujemy aż do brzezin. Za nimi kierujemy się już na południe. Za skrętem w prawo dochodzimy do skrzyżowania szlaków. Tu nasz szlak łączy się ze szlakiem „Do Łęgowego Lasu". Po kilkuset metrach jesteśmy w Rezerwacie Zimna Woda.

Dojazd/ Powrót: Do WOSiRu dojazd komunikacją miejską.

Lokalizacja:

Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków otrzymanych z Urzędu Marszałkowskiego województwa lubuskiego