Lubuskie szlaki na Wale Zielonogórskim - SZLAK AUGUSTA WILHELMA HANSA VON SCHIERSTAEDT

Nazwa szlaku: AUGUSTA WILHELMA HANSA VON SCHIERSTAEDT
Kolor szlaku: CZERWONY
Długość szlaku: 13 KM
Trasa szlaku: LEŚNIÓW MAŁY - LASKI - LEŚNIÓW MAŁY

Opis szlaku:

Szlak rozpoczyna się przy przystanku PKS w Leśniowie Małym. Przy wielkim dębie za wsią skręca w prawo i wzdłuż drągowego ogrodzenia wchodzi do lasu. Przechodzi pod liniami energetycznymi i kieruje się na wschód. Długim podejściem wchodzi na wzniesienia i odbija w lewo ku północy. Cały czas wznosi się mimo zróżnicowanej rzeźby. Osiąga apogeum i dochodzi prawie bez opadania do wsi Laski.

Tam stykając się z Pradoliną Odry opada do wsi stromymi zboczami przechodzącymi często w urwiska. Za przejazdem kolejowym (Gubin - Zielona Góra) mija zabytkowy park, wchodzi do wsi i prowadzi do zabytkowej fontanny, przy której znajduje się miejsce do odpoczynku.

Dojazd/ Powrót: Do Leśniowa Małego dojazd komunikacją PKS.

Lokalizacja:

Zadanie publiczne jest współfinansowane ze środków otrzymanych z Urzędu Marszałkowskiego województwa lubuskiego