COVID-19

Ogólne rekomendacje dla branży turystycznej i okołoturystycznej zajmującej się turystyką krajową i przyjazdową

Obiekty noclegowe
•    Turysta dokonał zapłaty lub założył rezerwację w Twoim obiekcie hotelowym, pensjonacie czy gospodarstwie agroturystycznym i chce ją odwołać? Zaproponuj mu zmianę terminu oraz dodatkową usługę w cenie promocyjnej lub gratis.  Możesz również zaproponować voucher.
•    Zaproponuj gościom zmianę rezerwacji noclegu bezpłatnie – zobaczysz, to Ci się opłaci!
•    Stosuj się do zaleceń Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (www.ighp.pl) – eksperci wiedzą jak Ci pomóc.
 
Baza gastronomiczna
•    Restauracje, bary, bistra, karczmy regionalne, oferujcie gotowe dania na wynos i dowóz – informujcie o tym w mediach społecznościowych klientów, a także powiadomcie o tym regionalne i lokalne organizacje turystyczne, punkty Informacji turystycznej w waszej miejscowości i regionie, a z pewnością otrzymacie wsparcie promocyjne.
•    Masz zapas jedzenia w swojej restauracji? Poczęstuj tych, którzy ratują życie, zdrowie i pomagają walczyć z wirusem – to buduje w oczach ludzi wizerunek Twojej restauracji, baru czy karczmy.
Pamiętaj, dobro wraca ze zdwojoną siłą!
 
Atrakcje turystyczne
•    Bądźcie w kontakcie z turystą nawet podczas epidemii, kiedy nie możecie go przyjąć w swojej atrakcji turystycznej. Utrzymujcie kontakt poprzez media społecznościowe. Odbieraj telefony i odpisuj na maile.
•    Zachęcajcie do odkrywania atrakcji, eksponatów i pamiątek znajdujących się w Twoim muzeum, zabytkowej kopalni czy innym obiekcie turystycznym,  proponując wirtualny spacer w aplikacji lub na stronie internetowej.
•    Zachęcajcie do oglądania filmów promocyjnych, animacji  oraz organizujcie konkursy i quizy promocyjne z nagrodami w postaci wejściówek i specjalnych zaproszeń do długoterminowego wykorzystania.
 
Informacja turystyczna
•    Internet, Internet, Internet. W obecnej sytuacji informacja turystyczna to przede wszystkim próba zainspirowania przez Internet do odwiedzenia Twojego miasta, regionu w przyszłości.
•    Pracownicy punktów i centrów informacji turystycznej to nie tylko osoby udzielające informacji turystycznej, ale również w dużej mierze znakomici specjaliści w dziedzinie promocji oraz znajomości atrakcji miasta i regionu. Wykorzystajmy ich wiedzę i doświadczenie, aby nawet podczas zdalnego trybu pracy inspirowali turystów i zachęcali do odkrywania i poznawania naszych atrakcji turystycznych, stosując  kreatywne formy promocji w Internecie.
•    Jeśli Twój region lub okolica posiada bogactwo pięknej przyrody, różnego rodzaju naturalnych atrakcji turystycznych to właśnie teraz jest ten czas, aby polecać wędrówki i spacery na wolnym powietrzu „uwięzionym” w domach turystom. Takie miejsca bez wątpienia znajdują się w każdym polskim regionie.
•    Wykorzystaj ten trudny czas dla turystyki i skorzystaj ze szkoleń on-line podnoszących kwalifikacje Twoje i Twoich współpracowników - z pewnością zaowocuje to w najbliższej przyszłości.